Monday, July 16, 2012

pergilah kau pengkhianat!

khianat ni erti kata lain belot..

bukan belut..belut tu ikan..ini belot..tahu belot?

contoh : A & B pergi kedai..diorang tak kawan dengan C sebab A tak suka..tiba tiba B tinggalkan A sebab nak kawan dengan C..tu belot la tu kan? aku rasa la..ok seterusnya...

seminggu ni aku sentap extra sikit..bukan sebab bendera jepun ke datang bulan ke..bukan bukan..

apa uolls rasa bila orang yang uolls percaya tu burukkan uolls kat orang lain tanpa rasa ikhsan nye? 

sekarang tak tahu dah nak percaya siapa..tapi serius aku ralat dengan ko..selama aku jadi kawan ko kann, aku jaga ko aku tatang ko macam adik aku..sebab aku tak ada adik..kalau boleh aku nak lindungi ko..sebab aku tanak nanti ko tu kena macam aku kena..aku tak suka bila orang lain memperlekehkan ko tapi ko memang kacang lupakan kulit, dik..ko rupanya cakap macam belakang aku kan..

Allah tu memang maha kaya, Dia tunjukkan aku siapa ko tu sebenarnya..fine, ko dah banyak aibkan aku kan sekarang apa yang ko aibkan aku tu pulang balik kat ko nampaknya..

bukan aku nak mendabik dada ke apa, tapi cuba ko renung kehidupan ko yang serba serbi bermasalah...kenapa jadi macam tu? ko nak cakap orang buat ko yang zalimi ko selalunya terima pembalasan..habis yang ko buat orang tu zalimi orang tu tak terima balasan la?

ko je baik orang lain semua jahat la..ko dengan famili ko jek baik..ikutkan hati aku, banyak benda aku boleh ungkit..tapi aku ni mudah kesian kat orang..

aku maafkan ko, dik..tapi maaflah aku mungkin menjauhkan diri dari orang macam ko..aku tak perlukan orang macam ko dalam hidup aku..

tengokkkkk..habis kedut muka kitaa..arghhhh 

ok bai

No comments:

Post a Comment