Sunday, July 15, 2012

berhabuk..fuh fuh fuhhhhh

wah berhabuk sudah belog ini..dah lama tak update uolls! apa khabar para silent reader/kawan kawan ku di sini? lily makin sehat dan makin berkembang pipi nyee sampai 15 kali pikir nak kua umah ke tak..tapi mengenangkan banyaknye tanggungjawab, maka kua je la ek...kua tu bukan lah sejenis kuah masakan ye atau kuah kat langkawi tu tapi kua ni singkatan KELUAR..hihi biasa la remaja macam i kan memang suka shortform cenggini sampai kekadang sendiri baca pon tak faham..

sepanjang tempoh tak menulis blog nih, aku sibuk menggembara ke beberapa tempat..antaranya Johor Bahru, Singapore, Melaka, Muar, Gambang Kuantan dan beberapa tempat lagi la..tak ingat pulak..nak share sikit pasal trip ke singapore..

trip ke USS memang dah lama plan tapi baru dapat pegi..pergi berlima naik 1 kereta menginap kat JB tau..kat suria city hotel selama 2 malam..kenapa aku pilih suria?sebab selalu nye outstation memang pilih situ dapat gov rate..hihi tapi sebenarnya korang leh pilih hotel sekitar Danga Bay, lagi murah murah ye..banyak hotel bajet situ..aku rasa rugi pulak duk kat suria city tu..stay kat suria aku amek deluxe sumbat 5 orang dalam tu, satu malam 140 la camtu..2 malam baru 280 kan bahagi la 5 orang..bilik dia ok la beso jugak la cukup 5 orang lagipon nak tido je pon, siang nya merayap kan..pergi USS naik bas kat tune hotel bas tu tapi sebenarnya bas tu lalu suria hotel, kalu aku tau aku suruh bas amek depan hotel je tauu..takde susah payah aku drive pukul 6.15 pagi nak sampai ke danga bay tu awal konon kann..

tiket ke USS sekali dengan bas sepatutnya rm185 tapi sebab aku pergi time cuti sekolah maka naik lah tiket nya rm205 seorang..untuk pengetahuan uolls ye, kalau uolls nak bawak makanan sila simpan dalam beg sebab diorang tak check beg pon rupenya..kitorang pergi tak bawak bekal apa pon sekali harga makanan dalam tu bayangkan nasi ayam kalau convert duit malaysia tiga ploh hengget yaa! haa belom campur air milo total makan tu jek empat ploh henggett, amek kauu..nak pulak terserempak dengan sorang makcik dari malaysia ni, dia siap bawak bekal nasi goreng dari rumah okeh..kau ada? aku tak de..maka sikit sentap situ..





okay lah malas nak upload banyak sangat..kahkahkah aku nak cerita pasal total cost lost okay..

tiket bas + uss : rm205/head
duit mnyak/tol : rm50 /head
hotel : rm56.8/head
total : RM311.80


itu secara kasar sahaja ye..belum masuk makan + convert duit dollar singapore..aritu aku convert dollar singapore 100 : rm240 hokeh..makan kat jb tu murah aje..bukan makan seafood pon kan, so sorang rm10 jek..total semua sekali adalah dalam rm550++ tapi tak sampai 600 pun..itu belom singgah JPO ye..menangis purse ! puasa terus aku seminggu pastu sebab duit dah habis..kumpul punya la lama, habis nye sekelip mata aje..


buat masa ni, tu je la nak share dulu..sabtu depan nak puasa dah..cepat sungguh masa berlalu ya..bumi dah tua sangat dah nampaknya..






-snow white a.k.a lily- haa nak muntah le tewww

No comments:

Post a Comment