Friday, January 18, 2013

semalam

semalam pergi amek kek kat area denai alam..rainbow push cake..tapi aku bukan nak story pasal kek sangat..

aku nak cerita pasal dia..
suku malam aku habis dengan kawan yang teman aku pegi amek kek, pegi hantar barang..
banyak topik terkupas dan rahsia pun sikit sebanyak terungkap..
tapi bukan nak cerita pasal topik atau rahsia atau kawan aku tu..

tetap bercerita pasal dia..
entah kenapa la malam tadi sepanjang jalan aku ingat dia..
maybe sebab masuk shah alam kot..
atau kelana jaya?

dia suka kek..
dan aku dulu pembuat kek tegar untuk dia..
semua kek dia nak, aku buat..
siap beli perkakas semua lengkap..
tapi itu dulu..

sekarang semua tu terbiar..
oven pun dah bersarang..
peralatan semua dah berbungkus plastik hitam..
bahan bahan kek? lagi lah..dah berkurun peram sudahnya ke tong sampah..

balik dari hantar kawan, sepanjang drive sensorang lagi kuat hati aku, otak aku menerawang ingat kat dia..tengok langit je la mampu..kadang tu tertanya juga ini karma untuk aku ke Tuhan sebab aku terlalu banyak melukakan hati orang, bongkak dan hina orang dulu sebelum jumpa dia..dan segala yang terbongkak, terhina tu seolah olah jirus muka aku balik..

dan aku cuma anggap ini adalah harga yang aku kena bayar untuk dosa dosa aku yang lalu yang aku sendiri tak pasti samada aku mampu untuk maafkan diri aku atau tak atas kesalahan tu..sakit tapi ni lah yang aku terpaksa tanggung..

dan aku tak tahu la sampai bila hati aku ni nak degil macam ni..sampai mati kot

 

No comments:

Post a Comment