Thursday, December 27, 2012

Sisi ke dua

Di luar aku gembira..aku gelak dan terus ketawa..
Tapi sisi hidup aku kelam sebenarnya..

Aku dikenali sebagai happy go lucky dikalangan kawan kawan..
Aku boleh bercampur dengan siapa saja..
Lelaki tulen, perempuan tulen, lesbo, gay, nyah..
Semua aku kawan..dan aku seorang yang boleh dikategorikan sebagai open minded dalam apa jua topik perbualan..

Orang melihat aku sebagai orang yang bertuah..berapa banyak yang bersemuka dengan aku ayat semua sama..

"untungnya jadi lily.."
"nak jadi macam lily.."
" lily ni sumber inspirasi saya laa.."
"aku suka tengok ko sebab selalu happy takde masalah.."

Ko tau tak masalah aku bergunung?semua tu aku sorok dengan muka yang plastik ni..
Ko tau tak aku selalu menangis? Menangis sorang sorang dalam kereta, dalam bilik air..
Ko tau tak sebenarnya aku cemburu lagi dengan ko? Sebab sekurang kurangnya bila ko balik rumah, ko ada orang boleh bercerita macam adik ke mak  abah ke..
Aku? Sorang sorang..

Ada benda yang aku boleh cerita kat mak abah dan ada benda tak boleh sebab nanti aku kena smash teruk..aku tak boleh buat apa yang aku suka sebab bagi mereka aku hak mereka..ye benar tapi aku ni manusia yang perlukan ruang..
Dari kecik sampai la besar aku lebih banyak sorang sorang..
Pernah juga terfikir untuk kawin kontrak hanya semata mata untuk loloskan diri dari rumah ni tapi terbantut bila kawan aku sendiri merangkap pegawai syariah dah start basuh otak aku maka niat dibatalkan..tapi masih merewang rewang di fikiran sampai sekarang..

Aku cuma perlukan ruang..itu aje..aku tak minta banyak pun..aku cuma nak ruang untuk teruskan apa yang aku minat, apa yang aku suka..aku dah 28 bukan 18 lagi..tapi aku masih lagi tak diberikan peluang itu..dan apa yang aku buat sekarang bukan untuk aku tapi lebih untuk orang lain..dan ianya sakit..

Aku kena teruskan cita cita yang bukan aku impikan..aku kena sambung harapan yang pernah hilang dulu yang bukan aku harapkan..dan aku letih..aku letih sangat bila semuanya perlu bersangkut di bahu aku..

Memang aku penah buat silap dulu tapi ini ke hukuman nya.. ;(

Betapa aku harap seseorang datang dan bawa aku keluar dari rumah ni..boleh tak kalau aku kata rumah ni bukan syurga untuk aku? 

Ye nak cakap aku tak bersyukur la..teruskan sebab mu tak rasa apa yang aku rasa..

Duit yang banyak pun tak mampu nak hilangkan semua ni..memang betul..

2 comments:

  1. sabar lily...lately ko nmpak stress gile even dlm fb ko update status yg happy gile..be strong lily..minta pada Allah untuk bukakan hati utk org lain dan ditemukan dgn jodoh yg baik..in sha allah semua tu akan hilang..once ko dh jumpe org yg betul2 syg ko, ko akan rasa lebih dihargai dan hdup ko akn more meaningful..jgn putus BERDOA LILY!!

    ReplyDelete