Friday, July 11, 2014

Pernah tak?

Pernah tak selama hidup ini korang fikir apa yang korang buat tu betul?

aku ada cita-cita, aku ada impian tapi cita-cita dan impian aku tu terpaksa dikuburkan untuk aku jaga cita-cita dan impian orang lain.

jujurnya, aku benci perundangan. sungguh-sungguh aku benci perundangan manusia ni. bekerja dengan peguam, bekerja dengan orang yang sepatutnya telus tapi tidak langsung..

tapi aku terpaksa bertahan atas sebab tak dapat dielakkan. 

kalau aku terus kejar cita-cita dan impian aku, aku akan hilang keluarga aku. dan apabila aku utamakan keluarga aku, aku akan hilang cita-cita dan impian aku..

dan aku pilih keluarga. biar pun setiap pagi bangun, aku minta supaya ikhlas datang dalam pekerjaan aku tapi nyata selepas 4 tahun aku masih tidak ikhlas melakukan semua kerja perundangan ini.

banyak sangat yang tak kena nya dalam sektor perundangan, aku tak tahu la esok depan Tuhan korang ni nak menjawab macam mana termasuklah aku.

ya Allah, tolong lah aku.

No comments:

Post a Comment