Monday, January 31, 2011

destinasi 2011 : Felda Hotspring, Sungkai

Destinasi pertama untuk 2011 adalah Felda Hotspring..seperti yang dirancang, semuanya berjalan lancar dengan izinNya..sabtu lepas, kami pergi ke situ untuk merasai keseronokan bermandi manda di situ..peserta terdiri dari maya, ayu, shasha dan aku laa...sepatutnya kami pergi pepagi sabtu tapi disebabkan aku buat hal , terpaksa bertolak dari kl pukul 10 pagi! haa tengah hari mandi air panas! hahahaha

sampai situ dalam pukul 11 lebeh..dah nak tengah hari kot! lepas tuh. terus menuju ke ruangan persalinan dan terus ke kawasan theme park dia..sayangnya tak dapat nak tayang gambar sebabnya kamera rosak! haaa kamera tu agaknya tak tahan wap panas kat kolam tu kot..terus kamera tu pon jadik panas..

sayang sangat!!

boleh dikatakan semua kolam la kami terjun...kecuali kolam punca air panas tu je kami tak terjun...masa berendam kat kolam air panas tu rasa sedap sangat badan...tapi tak boleh rendam lelama..cuma 30 minit sahaja ye..bukan apa takut nanti ada yang tak tahan panas, jadi lain pula..

seronok! memang seronok! bajet pon tak mahal..dari kl ke sungkai (ikot jalan rawang) masuk hiway, jadi tol dia dalam rm12 aje..time nak balik pulak ikut jalan dalam dan tembus dari highway tanjung malim..dari hiwy tu ke subang plak dalam rm4 lebih aje...minyak plak rm40 cukup pergi balik..lebih dari cukup..masuk dalam waterpark pon rm10 je sorang..so total rm62-65 camtu la..bahagi 4, sorang dalam rm15 aje spend duit..murah kan?

tapi tempat penginapan dia pon cantik sangat...calm aje..murah je rm150/malam hari biasa, rm220/malam hujung minggu...

next time bole datang lagik tapi bawak famili pulak...bawak muhammad dengan ameen  ^_^

tak sabar nak pergi destinasi seterusnya : Bukit Merah/Pangkor!

1 comment: