Saturday, March 19, 2011

apa saja untuk cantik!

aku memang suka memandang orang yang cantik atau benda yang cantik..jadi sekiranya aku tenung anda-anda di luar sana dengan lama, maka ada la sesuatu yang cantik pada diri anda yang menarik perhatian aku okehh..tapi don't worry, aku seorang normal masih suka dengan lelaki..tapi lelaki sekarang pon dah pandai jaga kulit muka, kalah kulit muka perempuan..

bercerita tentang cantik, sejak dari dulu aku suka try macam-macam produk..dulu muka aku penuh jerawat tak payah cakap laa..sampai ada sedara mara yang keji kata aku kuat berangan..ye memang aku kuat berangan dari dulu sampai sekarang..berangan tak salah kottt hahaha

cakap je jenama apa, sume aku try dulu tapi tak jalan..masih tumbuh jerawat kat muka sampai la arwah paksu aku cakap kat aku nanti bila umur aku dah 25 tahun mesti jerawat aku hilang...ya betull! tapi tade la licin habis cuma sudah berkurangan..dan sekarang aku sangat puas hati dengan kulit aku..bersih!

sekarang ni aku guna produk dari blogger lyna, chahaya..alhamdullillah berkesan kat kulit aku..buat kulit aku nampak cerah, jerawat pun hilang..sesuai dengan kulit dan aku malas nak tukar...sebelum ni aku penah pakai skII, miracle water..ok gak tapi lelama aku tengok kulit aku macam makin gelap..tu yang tukar tu..

dalam masa yang sama, aku ambil vitamin c setiap minggu untuk kulit..doktornya abang aku je, senang tak yah g klinik..hasilnya okay jugak..muka nampak lebih cerah, scars pon mula hilang..kalau ada sesapa antara korang yang baca, (ceh kalo ada pengunjung laa) if berminat leh contact gua pasal vitamin c..selain untuk muka, bagus untuk kulit..yelah aku ni pemalas makan buah oren kalau korang nak tahu..usah kata buah oren, buah epal ke ape ke memang aku payah sikit nak makan buah-buahan nih...

dannn aku juga minum cocoa collagen jugakk..hehehe sebenarnya minum cocoa collagen untuk rasa cergas..sebab bila minum tu aku tak rasa ngantuk, lancar je nak buat keje..bole kuruskan badan sekali..sedap pon sedapp..

bos aku penah tegur sebab dia risau aku obses untuk cantik tapi sebenarnya aku juga nak jaga kesihatan sendiri..sebabnya walaupon aku ni nampak aje kurus tapi lemak dalam badan aku ni banyak! walaupon BMI aku capai tahap unggul tapi tak bape nak unggul bila kandungan lemak tinggi dalam badan ye...

lagipon tak salah kot, untuk aku nak kulit yang cantik yang sihat..yang penting, halal...lagipon Allah pon sukakan kecantikan dan kebersihan..terpulang pada diri sendiri nak jaga atau pon tidakk..

No comments:

Post a Comment