Monday, March 21, 2011

Jangan Bersedih : Jadilah wanita yang paling bahagia~

ini buku terbaru aku baca..baru beli kat mph jusco bukit raja semalam..buku ni buku motivasi diri untuk perempuan macam aku hehehe perempuan yang masih tak stabil emosinya, yang selalu rasa down..setiap dari kita ada banyak masalah, jadi cara aku untuk rasa lebih semangat ialah dengan membaca buku seperti ini..

buku ni bagus sebab kandungannya selain mengajak kita lebih dekat dengan Dia, buku ni juga mengajar kita untuk lebih bersabar..macam aku, tak la sesabar mana..cengeng pulak tu tapi bila baca buku ni aku rasa tenang, aman aje walaupun otak tengah serabut jiwa tengah kacau..

buku ni pun mengangkat martabat seorang perempuan..perempuan paling senang masuk syurga tetapi perempuan juga paling ramai di neraka..dalam buku ni ada juga diselitkan kisah-kisah perempuan yang ditinggikan darjatnya oleh Allah swt..antaranya isteri Firaun, aisyah ra dan ramai lagi...

dan yang paling penting, buku ini juga mengajar kita untuk meninggalkan segala rasa sedih atau sengsara yang telah / sedang kita alami..

^_^

No comments:

Post a Comment