Friday, April 8, 2011

aku -----> futsal?

memang pelik,sejak bila aku suka main futsal..aku tak terpikir langsung yang aku akan main futsal..sebab apa,aku tau aku bukan jenis perempuan yang suka bersukan sangat nih..sejak habis belajar, aku jarang sangat bersukan..aku banyak menghabiskan masa dengan menabur duit ke dalam cash box kat butik-butik shopping mall kl ni..itu memang aku tere..tapi bab sukan especially futsal ni,entah..sampai la satu hari tah cemana niat aku cuma teman kawan aje tapi dengan aku sekali terjoin main futsal..mula-mula memang rasa kekok..rasa malu sangat,yela lari lari pastu kejar bola..macam ape je..tapi selepas 2-3 kali main,aku rasa seronok..seronok sebab apa? sebab banyak benda aku belajar..teknik teknik sepak bola, cara nak sepak kuat dan banyak lagi yang mana semua tu membantu untuk aku kuruskan badan..serius aku cakap, aku rasa badan aku dah kecik sikit..mana taknye, berlari bagai nak gila,pastu banyak pakai otot kaki..slim peha aku camni..

dalam masa yang sama, aku dapat ramai kawan baru..tu yang aku suka tu..semua best-best..dan saling tolong menolong..yang kelakar tu masa training semalam, diorang siap pegang kaki aku ajar cara sepak dengan betul..dah la aku ni penggeli..sikit lagi je nak kene sepak dengan aku kalau diorang pegang lelama..

dan salah satu sebab aku join futsal ialah aku nak penuhkan aktiviti aku..bila aku sibuk dengan aktiviti, takde lah aku asek nak terkenang-kenang benda dah lepas sorang-sorang..bila main futsal,aku penat balik tu mandi terus tido..baik aku sehatkan badan aku dengan bersukan..dari asek berduka aje..

tapi sebenarnya aku cuak juga,sebab tournament futsal 23 april nih..bole ke aku mainnnnnn??? dah la tak berapa nak tere..sepak bola pon ala kadar je, tu yang selalu kena marah time training tuh..adehhhh

No comments:

Post a Comment