Friday, April 22, 2011

kenapa begitu?

semalam balik dari futsal, aku tumpang syafiq nak balik ke rumah..
sebenarnya aku tak la kenal syafiq sangat tapi sebab dia duduk agak dekat dengan area umah aku,so dia jadi mangsa aku untuk aku balik umah tanpa naik tren! haha

pada awalnya, aku judge dia ni mesti jenis tak banyak cakap..sekali rupanya mulut macam bertih jagung! pok pek pok pek dalam keta dia..tapi sampai la dia bercerita tentang satu kisah yang buat aku rasa kagum + terharu dengan dia..

dia cerita tentang kisah dia & ex gf dia dulu..dari cara dia cerita aku dapat rasa dia sayang sangat perempuan tu..dia selalu kejutkan ex gf dia tu dulu bangun solat subuh + masak bekpes untuk ex gf dia sampai sempat la dia hantar kat rumah before pegi keje + belikan barang dapur untuk famili perempuan tu + dia sanggup tunggu ex gf dia habis keje sampai dia tertido tido dalam keta + sanggup hantar ex gf dia pergi balik ke kolej + banyak lagi la..tapi nampak dia terlalu care sangat dengan orang yang dia sayang..Ya Allah, wujud lagi lelaki yang macam ni rupenye di bumi Mu..

tapi sayang ex gf dia tak tau hargai dia..ex gf dia tinggalkan dia untuk bersama lelaki lain..aku yang denga ni pon rasa macam nak terajang je pempuan macam tu..dah cukup baik kau dapat lelaki macam ni..

terlintas dalam hati "Ya Allah, lelaki macam ni aku cari selama ni akhirnya aku jumpa.."
tapi sayang, kami kawan je kot..aku tak mau rosakkan hubungan persahabatan aku dengan dia..dia baik sangat bagi aku..

bila aku denga cerita dia, aku terpikir sendiri..
kenapa jadi macam tu?
bila seorang pempuan tu setia, mesti bf dia curang..
pastu bila lelaki setia mesti gf dia plak curang..

rasa macam kesian pula..
macam diri aku sendiri, terlalu setia tapi last-last kena dumped..
janji setia tapi pasang lain..

tapi aku betul-betul kagum dengan cara syafiq layan pempuan yang dia sayang..
sebab aku memang tak sangka ada lagi lelaki macam tu zaman sekarang nih..

persamaan aku & dia ialah kami setia pada orang yang salah..
dan kami tak mampu nak gantikan orang yang kami sayang sewenang-wenangnya..

itu lah persamaan aku & syafiq..

aku harap satu hari nanti kami akan berjumpa dengan orang yang betul-betul menghargai & setia...

No comments:

Post a Comment