Monday, August 22, 2011

T a W a U

baru-baru ini saya pergi ke Tawau, Sabah sorang-sorang..

untuk apa? ada kes sebutan, dan boss saya arahkan saya untuk pergi walaupun hati tak rela T_T

pergi sana 3 hari 2 malam..bertolak dari klia pukul 2.30 sampai sana dalam pukul 5.30 petang naik teksi sampai ke pekan Tawau, Sabah dalam pukul 6.20 petang terus berbuka..tere kan?

kat sana saya dan polis pengiring dicadangkan untuk menginap di sebuah hotel baru nama dia shervinton boutique hotel..dari luar nampak macam biasa je sekali check in masuk, terpesona la sekejap dalam 10 minit..cantik jugak bilik dia..murah pulak tu, ingat cikai macam ada 1 daerah kat area semenanjung (nama daerah/negeri rahsia, nanti boleh mengundang kemarahan)








paling saya suka ialah karpet dia, berbulu balan macam bulu beruang tapi lupa nak amek gamba sebab sedap sangat berjalan atas karpet tu..selama 3 hari la saya menginap di sini..sejuk sikit la hati tapi nak jadi cerita tak sampai setengah jam dah rindu kat mak, merengek nak balik..cane tu??

kebetulan dalam masa yang sama saya terlupa yang saya berada di Tawau, Sabah dan confident tahap paling tinggi pukul 7.50 malam nak solat maghrib(jamak taqdim)..dah niat dah nih dah nak start plak tu ankat tangan nak takbir sekali terdetik dalam hati "eh betul ke maghrib nih..kan kat Tawau, Sabah"..tak jadi ankat tangan untuk takbir tapi ankat tangan capai lappy surf internet waktu solat di Tawau, Sabah..amek kau! dah isyak okeh~ nasib tak terus solat tadi..

hari pertama di Tawau, Sabah okay la sebab hotel sediakan juadah berbuka tapi hari kedua full la pulak so terpaksa kami berbuka di luar..oh berbuka buffet kat hotel tu murah giler 25 hengget je haa..makanan superb! tapi hari kedua buka kat kedai depan, konon amek nasi beriyani dengan kari sotong dan rendang daging tapi tak sedap langsunggg..

balik hotel terus call cafe untuk room services cafe mintak nasi goreng dengan air milo..kenyang, puas hati aku..


^_^


next time boleh datang dengan family/kawan-kawan pulak..

No comments:

Post a Comment