Thursday, March 1, 2012

bila rasa lemah itu menjengah

kadang kadang aku kuat..bisa menepis segala rasa..kadang tu bila rasa lemah menjengah ke hati, Allah je maha mengetahui..

soal kerjaya, aku dah mula stress..mak aku pula kerap bising sebab kerap balik lewat, kerap outstation..alasan dia, dia risau..ye kalau aku pun, aku risau anak perempuan aku camtuh kan..

bisnes pula..memang best cuma sejak kebelakangan ni terbiar sekejap sebab aku fokus pada kerja hakiki aku yang memerlukan aku ke sana sini, meeting sana sini..awal tahun memang busy amat..

jika dulu, aku selamba je luahkan semua lelah pada dia..sekarang aku simpan dalam hati..luah kat blog..

dari segi luaran memang orang sekeliling cakap aku sangat happy go lucky..ceria habis..gelak sana sini..sengih aje macam kerang busuk tapi tahu tak aku buat semua tu untuk tutup rasa hati aku?

orang yang paling happy ialah orang yang paling sedih..tapi tak ade siapa yang tahu pun..Allah je yang tahu..

setiap hari, aku bangun pagi aku beritahu diri sendiri "lily masa itu sudah berlalu"
aku mesti pujuk hati "lily dah tak ada lagi semua cerita tu"

bila lemah tu datang, lidah dan hati aku laju menyebut namaNya..dengan itu, aku jadi tenang balik..

tahu tak teringin sekali aku dengar suara dia..
teringin sekali aku dengar gelak dia..
teringin sekali aku gaduh dengan dia macam haram..
teringin sekali aku dengar keluh kesah nya bila dia kena gigit nyamuk..

aku rindu ya Allah..aku rindu..
aku cuba ulang semua tu semula tapi ternyata aku masih belum mampu berganti hati..
macam dah dipateri hati aku, tutup terus..

*pejam mata tarik nafas dalam dalam*

No comments:

Post a Comment