Sunday, October 24, 2010

pOrt dicKson pulakk...

sejurus balik dari trengganu,penat pun x habis hilang lagi dah kene pegi port dickson plakk...tapi atas tuntutan kerja aku gagahkan juga..cewahh..corus paradise hotel jadi pilihan..so lepas check in terus salin baju, g jalan-jalan pulak...tapi terdetik dalam hati "pantai lagi.." ye lah..baru je balik dari penang pastu g trengganu pastu pd...itu pon kalau tak, kene pergi cherating tapi atas sebab2 tertentu aku kena pergi pd jugak...tapi bagus jugak, bila busy ni aku akan lupakan sikit2 tentang masalah perasaan yang aku tengah hadap nih...yang bestnya bilik aku mesti menghadap laut...

corus paradise hotel, pd
bilik aku..
 tak aku nafikan view kat area hotel ni memang sangat cantik + ada provide banyak xtvt..tapi disebabkan aku tade geng nak buat sume xtvt tu so tengok aje laa...konon nak main volley ball pantai tapi disebabkan lambat sangat turun, tempat pon full...nak karok pon, tade geng jugak..kalo tak, mmg bilik karok kat level 3 tu aku serbu..

tapi tah kenapa la sepanjang 3 hari, asyik aku je kene attack dengan pegawai arkib ni tau..maybe dia tengok aku macam tak fokus je kot..otak melayang ke tempat lain tu yang dia sikit2 kang sergah aku je tanya pasal sistem fail kat opis la apa laa..tapi sebenarnya dalam masa tu aku pun tak berapa konsentret..rosak bahasa haku...fikiran menerawang ke tempat lain...dah la aku siap salah jawab lagik..malu aku sebagai wakil bahagian aku..lily..lily..kenapa la ko nih...emosi aku tak bape stabil..betul la orang kata perempuan ni kalau emosi tak bape stabil, effect keje..tak aku nafikan..mungkin ada perempuan lain bole balance kan hal peribadi dengan keje..tapi aku masih lagi belajar untuk tidak mencampur adukkan hal2 tersebut..betul,kalau jiwa aku kacau keje aku mesti tak de mood nak buat tapi sebab itu tanggungjawab terpaksa buat jugak la even hati tengah berkecamuk bagai nak gila..

cantik gile time nih..suka sangat
sangat menenangkan hati kann..
view dari lobby atas

taman burung mini pun ada tau..

ni sape enh =) ecece

walau apapun, next week aku nak bercuti plakk..sebagai hadiah bonus hujung tahun untuk diri sendiri...hmm bestnyeee..tapi berdekatan laut jugakk..memang gadis laut aku bulan ni tauu...nak buat macam mana..bak kata bait-bait kata lagu ni "hilangnya cintamu menusuk hatiku...hingga ku memilih cinta yang fana..." penah denga? =) 

ada sebab Allah ciptakan lautan pantai yang tenang, bukit bukau yang hijau, gunung ganang yang cantik...supaya manusia ni dapat menmanfaatkan ciptaan tersebut untuk menenangkan hati dan fikiran di kala keserabutan..bila kita denga deruan ombak pantai, melihat kehijauan bukit bukau, keindahan suasana secara tak langsung kita akan jadi sangat tenang..segala masalah lenyap seketika dan boleh buat kita fikir secara tenang dan rasional.. ^_^


p/s : tak saba nak p bercuti..yahoooooo

No comments:

Post a Comment