Friday, September 30, 2011

pok pek pok pekk

'bercakap je keje kau, tak penat ke?'

haa itu ayat ex classmate aku dulu..ranjit kaur nama dia..sentap tak?
aku memang suka bercakap..masa kat sekolah dulu keje aku bercakap aje dalam kelas tapi cuba cikgu suruh aku bercakap dalam pertandingan bersyarah, tau plak aku diam..erkkk T______T

ada aje cerita aku nak cakap..pok pek pok pek dalam kelas sampai cikgu pon dah berapa kali suruh aku berdiri atas kerusi sebab aku suka kacau kawan lain dengan ajak diorang bercakap..salah ke? bukan aku ajak bergusti pon
cikgu, saya nak cakap jugak sebab saya suka cakapppp...bla bla blaaaaa
tapi walaupun begitu, aku takde la suka merepek meraban..cuma aku suka bercakap pasal apa-apa je laa..alaa nak buat macam mana dah aku memang suka bercakap..

sampai kan kalau aku senyap je kat opis, mesti diorang pelik kenapa aku senyap..oh ye aku selalu senyap bila aku tengah puasa..PUASA ye sebab nak jaga mulut la konon kan (padahal nak cover sebab mulut bau busuk bila puasa)..bila tak puasa, macam lahar setiap perkataan yang keluar dari mulut aku..membebel aje keje..

tapi sekurang-kurangnya ada kelebihan juga aku suka bercakap tegur orang nih..kelebihan nya ialah aku dapat la kawan baru..macam masa main iceskating aritu, habis semua orang kiri kanan depan belakang aku main tegur je..sebab nak hilang kan nebes main..kalau nebes, mesti aku cari orang untuk sembang..
masa intebiu dulu pon sama gak, aku dok kacau orang sebelah ajak bersembang padahal membe sibuk nak baca artikel nak pulun time intebiu tapi tak dapat keje jugak aku tengok..mesti dia nyesal sebab bersembang dengan aku..

masa pergi court pun sama jugak, habis semua aku tegur sembang-sembang sampai la bos aku balik dari court terus jumpa aku dan cakap..

"lily, awak buat apa masa kat court?kenapa ramai tanya pasal awak? femes awak enh.."

femes sebab aku suka bersembang dengan diorang..itu aje..bukan sebab keje aku excellent pon..terkebil-kebil gak bila majistret tanya pastu aku tak reti jawab..selalu jadi camtu even sampai sekarang...

kau tau si senah tu beli keta vios baru padahal gaji dia huhhh mana dapat duit..sok sek sok sekk

lenkali sambung lagi sebab nak keluar dah..tadi mak aku terjah aku, tanjat aku tauu..da laa aku sedap baru nak tido..

No comments:

Post a Comment