Saturday, November 13, 2010

destinasi : Langkawi + Melaka

haaa berturut-turut aku keluar berjalan..seronok betul..bulan lepas pun tiap-tiap minggu berjalan..pergi port dickson la, kuala trengganu la, penang laa..bulan ni pon berjalan sakan aku..

4 november sampai 7 november lalu holiday dengan opismate kat Langkawi..naik bus ke kuala perlis pukul 9.30pm kat bukit jalil, sampai sana dalam pukul 4-5 pagi jugak la..naik feri sume dalam pukul 7 lebih sampai kat langkawi..dapat kereta terus g shopping pepagi tu..haa kedai pon x bukak lagi tapi kitorang masuk sume kedai yang baru nak bukak pagi tu..

kereta yang kitorang guna kat langkawi..
dok lepak depan kedai hj ismail..penatt
hari pertama sampai situ tempat pertama pergi pekan kuah..kat situ shopping sehari suntuk..amek kau! siap sambung shopping lagi belah petang (lepas check in hotel)..aku yang konon nye tanak shopping sangat sudahnye rambang mata masuk kedai hj ismail ni, idaman suri, kedai2 tepi jalan tu...tapi pukul 2.30 ptg check in kat aseania hotel..hotel tu not bad la...dekat area pantai cenang..dalam pukul 4 ptg tu jugak sambung balik shopping kat pekan kuah sampai la malam tu..sempat jugak la beli gamat yang famous tuh..berdozen-dozen akak beli tau! abah kirim sebenarnye hehehe

hari kedua pepagi tu terus bersiap pergi ke cable car...kitorang antara pengunjung yang sangat terawal..view dari cable car memang cantik giler tapi seriau jugak sebab tinggi sangat..sempat lagi shopping kat area cable car tuh lepas naik benda alah tuh okay..terbang lagi duit haku! hahaha dah habis puas shopping berangkat pula ke Beras Terbakar..haaa shopping lagi! hahahaha sambil melawat tapak beras terbakar, duit pon terbakar sekali kat kedai-kedai situ..berapa banyak batik aku borong..ishh ishh...disebabkan kami ni naik feri so after lunch terus cari kaunter feri untuk beli tiket siap-siap..senang sikit..sementara tunggu si maya beli tiket sempat gak merayap pergi dataran lang dengan ayu & aidil..sakan bergambar..i loike! hahaha

dah dapat tiket terus bergegas pergi Makam Mahsuri..sempat jugak lah tengok pentomin Mahsuri..ramai betul pelancong asing..terasa macam aku bukan kat Malaysia plak...yang paling best sekali even pentomin tu dalam bahasa Melayu, tapi mat saleh ni tengok macam dia faham apa yang disampaikan dalam pentomin tuh..terasa bangga jugak dalam hati nih jadi anak Malaysia..hehe

aseania hotel

pentomin Mahsuri..kabur la plakk
telaga mahsuri
7 november tu pepagi dah bangun sebab nak kejar feri pukul 7.30 pagi..check out pukul 6 pagi..yang paling best, masa mula-mula datang beg aku 1 je..hari ketiga beg aku terus beranak jadi 4! bahu sume full dengan beg..hahahaha
semua orang beg beranak..haa jenuh nak bawak naik feri kau! dah la semua pempuan aje..aidil pulak kecik lagi mana larat nak angkat...mujur ada jejaka-jejaka tolong angkat kan beg kat jeti feri tuh..naik bus ke kuala lumpur dari kuala perlis dalam pukul 10.30 pagi..sampai kl dalam pukul 7 malam..penat memang penat gile! of kos next time nak g langkawi lagi tapi nak naik flight la..cepat sikit sampai nye..tak cukup masa g langkawi nih..next year plan nak g lagi..hehehe tapi bawak beg besar siap-siap..

haa nampak tu barang2 kitorang..hahaha
 tak dinafikan memang aku penat gile babunnn okay..mana taknye sehari duduk dalam bas..mau tak sakit pinggang! dah lah isnin nye tu terus masuk keje..memang best laa kan aku..rajin sangat tak mintak cuti..masuk opis plak dapat notis atas meja yang aku kena Melaka plak 3 hari untuk dokumen terperingkat..haaa malas betul aku..penat langkawi tak habis lagi, sambung plak pergi melaka..

pepagi rabu tu pegi melaka dengan kawan2 dari bahagian lain..menginap kat puteri resort..bosan betul tempat tu tapi swimming pool dia cantik laa..dulu aku menginap kat bayview..bayview much better..aku suka bayview..hehehe

beg aku dan kawan2
nota-nota
sesi presentation..
sepanjang 3 hari kat situ sempat lah hari kedua tu after kelas pergi jejalan kat area dekat-dekat situ dengan en.syah, pn linda, zura dengan mira...nasib bek en syah sudi bawa kami jejalan naik keta vios beliau yang cantik tu..hehehe kalo tak, dok bilik je la jawabnye..
p/s : minggu depan p penang lagik...x saba nak jupe wani~~