Monday, December 12, 2011

preview OMBAK RINDU

sekarang ni fenomena Ombak Rindu melanda nagara sampai kutipan rm 9 juta okey(kalao salah angka, sorry yek)..bertuah hero / heroin filem tu tapi penulis novel tersebut bertuah kah? tetttttt..tanak cerita isu nih nanti kena banned..

dulu masa aku belajar kat uitm lendu dulu, keje aku baca novel..mak abah suh baca buku public admin, aku bantai sibuk baca novel cinta kannn..pelempang sedassss!

aku gigih baca tau sampai lewat malam, tak sampai 2 hari dah khatam siap ulang baca lagi..kalo aku buat camtu kat buku human resource, policy, political studies dulu kompom aku buleh jadi salah seorang pegawai tadbir yang berjaya...tapi nak wat cemana, snow white macam aku memang suka terjebak dalam hal hal gini..lain orang suruh buat, lain aku buat kann..

baru-baru ni aku pergi tengok filem ni dengan kawan-kawan aku..pada awalnya aku taknak tengok sangat sebab aku takut aku frust macam file Lagenda Budak setan tu dulu..tapi sebab aaron aziz aku gagahkan kaki melangkah kan..

nak dijadikan cerita, masuk panggung kan dah sampai ke separuh cerita aku masih tak mampu nak feeling cerita ni..aku tak paham apa yang orang dok menangis (maybe sebab aaron aziz menangis kot tu yang syahdu je kan)..kawan aku kiri kanan dah sok sek sok sek..terdetik dalam hati, time mana aku nak nangis nih..voleyyy ko nak pilih time bila nak nangis?? sentap pengarah drama..

maklum lah pendapat kita semua ni berbeza beza okay..secara jujurnya filem ni tak mampu buat aku feeling langsung..cuma lagu dia je sedih..aku menangis pun nak tau sebab apa?? sebab aku denga lagu tu terus aku teringat ex aku..voleyy gitu? tu yang aku sakan nangis tapi orang mybe ingt aku nangis sebab jalan cerita nye yang konon sedih..tak langsung kot~

dan secara jujurnya jugak la aku rasa filem ni tarikannya ialah Aaron Aziz..cube kalo hero dia amek farid kamil ke gambit ke, korang nak ke gigih g tengok?? jadi macam cerita karipap cinta tu, ada 4 orang je pegi tengok padahal filem tu pun amek dari kisah novel yang best jugak..

dan bagi aku heroin dia pun kurang sesuai..maya karin muka dia nampak terlalu pan asia..cuba la amek fazura ke tiz zakiah ke tak pun lisa surihani tu je jadi izzah..watak supermodel tu pulak bagi aku sesuai bagi kat maya karin atau nasha aziz atau erra fazira..sebab muka diorang ni nampak la muka supermodel yang high class..lisa tu terlalu comel la nak jadi supermodel..

dan bagi aku lebih baik dia buat drama bersiri daripada filem sebab sebenarnya filem ni banyak plot yang terpaksa di'skip'kan so sesiapa yang tak baca novel tu akan jadi terpinga pinga..kalo nak buat filem sebijik dalam novel boleh leper punggung nak duduk kat cinema tu..


No comments:

Post a Comment