Friday, December 23, 2011

Si Dia

Dia.

yang bertanggung jawab beri aku si anggun untuk aku ke sana sini untuk buat kerja..
yang selalu sediakan aku makanan atau minuman bila aku rasa haus dan lapar..
yang selalu kejutkan aku bangun tido..
yang selalu melindungi aku dalam hujan dan panas..
yang sentiasa mengawasi gerak aku supaya tak melampau..
yang selalu ada bila aku menangis dan yang pertama tempat aku mengadu segala hal..
juga yang pastikan aku selalu ada duit lebih lebih lagi time aku pokai giler babun..
yang sediakan tempat perlindungan terbaik bagi aku..
yang memastikan tahap kesihatan aku di tahap baek punya..
yang selalu selamatkan aku bila aku rasa terancam..
yang selalu buat aku sabar bila aku marah..
yang buat aku semakin kuat..
pendek kata banyak sangat dia bagi aku..
yang mana sepatutnya aku hargai dia..
yang mana aku patut beri perhatian lebih pada dia..


tapi aku..

tapi aku selalu curang
bila sedih je aku cari, bila happy bahagia aku buat tak tau..
benda yang dilarang tu aku buat
ada je aku melawan..
aku abaikan dia, sibuk sms or call orang lain dulu..
aku mencintai orang lain lebih dari sepatutnya..
kesian kan?

tapi masih juga aku disayangi..
masih juga aku diberi perhatian..

kesal nya..
dari dulu aku tak sedar kesetiaan itu..
tak hargai kasih sayang tu..

dan sekarang..
sedaya upaya aku nak kejar..
aku tau susah nak dapat..
tapi aku akan cuba jugak walau susah..
cinta dia je yang aku nak sekarang..
tanak orang lain..
Dia..
Tuhan ku ya Rabb~


No comments:

Post a Comment