Monday, November 14, 2011

saat terakhir.

itu adalah saat terakhir aku berbicara sama kamu..kamu tau tak kenapa aku selalu buat begitu? aku tau kamu stress..aku tau kamu terlalu tension..aku sengaja menambahkan beban kamu sebab aku mahu kamu membenci aku..

maaf sebab aku memang tak mampu nak benci kamu..malah kenapa hati aku makin lembut sama kamu padahal kamu bikin aku terluka teruk sangat, sayang..tapi aku bisa memaafkan begitu aja..aku sengaja bangkitkan kemarahan kamu..aku sengaja memancing perasaan benci kamu..kerana aku mau kamu menjauhi aku sampai bila-bila..kerana aku sendiri tak bisa menjauhi kamu..

aku tak pernah ambil pusing tentang kisah lampau kamu yang itu kerana aku terima kamu seadanya..tapi ternyata kamu tidak sedari hal itu..kamu tidak nampak keikhlasan aku tapi kamu hanya nampak keburukan aku..

terima kasih atas segala cerca, memang itu yang aku tunggu..luahkan segala kemarahan kamu, kebencian kamu terhadap aku..itu yang aku perlu untuk keluarkan kamu dari diri aku..walaupun mengalir sedikit air dari kedua kelopak mata tapi itu sudah cukup kukuh untuk membuatkan aku segera menjauhi kamu kerana kamu sudah membenci aku..


apa yang aku khabarkan kepada kamu selama ini hanya lah penipuan yang aku reka demi membuat kamu percaya..

bencilah aku, sayang kerana itu akan membuatkan aku jauh..pergilah tempat kamu bukan di sisi aku lagi..pergilah kamu bukan milik aku lagi..pergilah kamu kepada dia yang kamu rasa mampu menjaga kamu lebih dari aku jaga kamu..


lupakan semua nya..mulakan hidup kamu yang baru tanpa aku..dan aku tanpa kamu sampi bila-bila...


meskipun jauh dalam lubuk hati aku tak pernah membenci kamu dan tak pernah berhenti merindui kamu tapi aku kena jalani takdir aku bahawa kamu bukan untuk aku..


sakitnya..

No comments:

Post a Comment