Sunday, November 6, 2011

sesuatu yang terbuku

diluah mati emak, ditelan mati bapa..
ada yang tak mengerti..
ada yang bosan untuk cuba memahami..
jika aku bongkarkan apakah kamu akan tetap berdiri disebelah aku?
atau kamu akan mengeji aku lalu menjauhi aku?

hanya Allah mengerti apa dalam lubuk hati aku..
ingin sekali aku berkongsi dengan kamu..
tapi aku takut..
apa aku akan disisihkan?
apa aku akan dipandang hina oleh kamu?

pada mata kalian ini adalah perkara biasa..
tapi kamu tak pandang aku dengan mata hati..
apa sebenarnya yang aku lalui..
yang aku ingin luahkan tapi tersekat di kerongkong..

bimbang kalian akan menyisihkan aku..
bimbang kalian akan membuang aku..

oleh itu, aku sendiri yang akan tanggung rasa ini..
tanpa berkongsi dengan kamu..
walaupun rasa macam mahu gila kepala ni menanggungnya..
hati ini seakan meroyan menanggungnya...
terpaksa lalui takdir akibat perbuatan hati sendiri..

sakitnya tak terungkap..
deritanya tak tergambar..
pahitnya tak terluah..
dibayangi sesuatu yang kalian tak terfikir langsung..
dihantui sesuatu yang kalian tak terjangka langsung..
dikejar bayangan lalu yang tak mampu untuk melarikan diri langsung..

kalau lah kalian mengerti apa yang aku tanggung..
kalaulah kalian mengerti berat yang aku tanggung..
bukan seperti apa yang kalian sangka..
memang mulut senang berkata..
apa kalian tahu disebalik cerita?

ada yang terus setia di sisi..mengerti saling menangisi..
ada yang bosan lalu menghindari tapi aku tak salahkan kamu..
kerana kamu tak tahu..aku sendiri tak kuat untuk ceritakan seluruhnya pada kamu,kamu,kamu...dan kamu

lalu di sini aku mengerti satu hal..
yang sebenarnya AKU SENDIRI..



No comments:

Post a Comment