Tuesday, October 25, 2011

kelakar dalam sedih

bila ingat balik, aku bantai gelak sorang sorang..dah macam slot untuk program edisi khas tv3 pun ada...

aku dan sorang kawan ni konon nak lepak kat tepi tasik kat taman layang-layang kat kepong tu..sambil makan kuih karipap minum air teh/coke sambil hirup udara segar depan tasik..syahdu kan? port dah la baik punye bawah pokok depan tasik..
sambil makan tu kami ni konon macam dalam drama tv swasta, bercerita tentang kehidupan yang konon nya tah pape..ala sebijik macam tv tu..ayat tu la kitorang pakai..

sedap kan strawberry nyum nyummm (takde kaitan dengan cerita ni)
 sampai la satu part ni iaitu sesi luah meluah sambil nangis nangis..kawan aku dah standby spek hitam dah, aku je tade standby pape..

yang lawak nye, tengah cerita sedih ni..air mata berjurai jurai nih sekali moto apek ni lalu depan kitorang..bising giler..aku diam je sebab takut nanti tak denga pulak cerita sedih..baru nak sambung, lalu lagi 1 motor apek nih sebab diorang nak memancing depan kitorang..siap tegur lagi "manyak panas haa"

aku terus angguk sambil pandang kawan aku yang tengah nangis & kawan aku yang tengah nangis pun macam terkesima pastu memasing macam terkedu..sentap! baru nak feeling macam erra fazira dalam cerita pasrah



aku pun senyum simpul paksarela macam cinderella kena paksa sapu sampah kat apek tu tapi bila toleh kat kawan aku balik, dua dua bantai gelak..

dan dan tu juga la ramai pulak kan nak lepak situ.macam la tade tempat lain, aku tengok banyak je kawasan kosong..kenapa mesti situ jugak tempat jadi pilihan ramai..

kebetulan juga, ada pasangan pengantin buat photoshoot kat situ dan boleh agak kan reaksi aku? ofkos la menangis tersedu sedan..merana pulak jiwa tengok..tau la baru nikah bahagia, jangan la buat aksi yang aku boleh pitam nangis pastu pitam balik dan nangis balik..



T________________________T

mode : sambil taip sambil lap air mata
berat nye aku nak tanggung ya Allah~

2 comments:

  1. aku rsa kawan ko pown mesti bantai gelak bile terkenang cita lawak katun nie..

    ReplyDelete